mandag den 18. juli 2011

Hjemme igen…

dvs det var vi allerede i lørdags efter en lidt vejr-blandet tur i det skønne Sverige…Det var pænt koldt om natten, nogle af dagene var med sol og lidt skyer og så var der desværre også nogle regnfulde og meget blæsende dage, så vi besluttede at køre hjem igen og så holde ferie hjemme…Så nu tager vi på nogle endags-ture og håber så at vejret arter sig pænt efter weekenden så vi kan komme ud og sove i telt igen…Men vi har da fået nogle gode oplevelser og indlæg følger senere….Den største oplevelse, hvor vi også var heldige med vejret, var i Kolmården Dyrepark og det var bare en kanon-oplevelse så det skal der nok komme et par indlæg med billeder derfra…
IMG_6845Campingplads i Växjö, den by behøver ikke gensyn…Kedeligt sted..
IMG_6983En af de smukke aftener i Kolmården, First Camp, alletiders campingplads…Et par rugbrødsmadder og en lys øl til aftensmad…
En meget våd tur fra Kolmården til Oskarshamn, ca 120 km i pisøsende regnvejr og stærk sidevind…Det er ikke skidesjovt på en motorcykel…For pokker hvor var vi våde, så vi  lejede en hytte for at få varmen og tørret tøjet…Vi kunne simpelthen ikke overskue at skulle slå telt op i regnvejr og have det pladdervåde tøj på igen...Så godt at der var en lille hytte ledig...IMGP4143Dagen efter kørte vi til Höör, nærmere bestemt til det lille hus i skoven hvor de allerdejligste mennesker Inge og Hasse har et lille hus med masser af hjertevarme, husly, god mad og dejligt selskab…Det var godt at komme i tørvejr, igen, for det øsregnede også på vejen derned..IMG_8475
Inden vi kørte hjem igen til Danmark var vi lige en lille tur rundt om den lille skovsø som ligger tæt på Inge og Hasses svenske hus..Her er det Hasse og Jimmi…
IMGP4156På færgen hjem fra Helsingborg med lidt indkøbt guf…En lidt kort ferie i det svenske men alligevel med en del gode oplevelser….
Og så lige til slut et billede taget her til aften, regnvejr i solskin og med en smuk dobbelt regnbue….

1. Ahhh det var godt at se billeder fra dig igen, fedt I kom forbi, og vi lægger gerne hus til besøg, også selv om I ikke er våde og kolde.. :-)
    Wauuu en dobbelt regnbue.. Flot..
    Knus og god tur videre.

2. Velkommen hjem igen, Annemarie! Sikke en skøn regnbue du har fanget - jeg har aldrig oplevet to på én gang - det er nogle dejlige billeder, du viser!
    Klem!

3. Velkommen hjem, ja ikke for at vi har bedre vejr her i Danmark.
    Koldt er det også. Så et ekstra tæppe over dynen er tiltrængt.Selv om kattene gør hvad de kan for at varme mig.
    Sverige er et dejligt land med skøn natur.
    Men jeg kan tænke mig at I blev våde på motorcyklen...øvøv...
    Så er det godt med gode venner og god mad på vejen og en campinghytte er absolut at foretrække for et vådt telt...:-)

Fortsat god ferie fra Lisbeth

4. Flotte stemningsfyldte billeder..
    Hvor var det godt, at I fik ly undervejs.
    Velkommen hjem ;-)

5. Velkommen hjem og jeg håber vejret bliver til telt og motorcykelture :-)

6. Velkommen hjem, godt at turen også bød på gode oplevelser. Dejlige billeder, glæder mig til at høre mere. Knus

7. Inge: og vi tager gerne imod husly igen også selvom solen skinner..Knus..

Madame: det var flot med dobbeltregnbue og tak...klem..

Lisbeth: ja det er godt nok køligt om natten..og mange tak..Klem

Gitte: ja det var dejlig med lidt husly..Knus

Lene: vi krydser fingre for at det bliver bedre i næste uge..Knus

Prikker: Ja der var da heldigvis også gode oplevelser..Knus

8. Jeg kan kun få øje på et enkelt billede der ikke ser helt så idyllisk ud :-)
    Kommer I på disse kanter, igen en gang, (har jo læst I har været i Eskilstrup og Hesnæs) og har brug for tørvejr, så lukker vi jer gerne ind :-) Jeg har før givet husly til et helt ukendt menneske, der bad så bønligt. Det må jeg skrive om en dag :-)

9. Det lyder som en skøn ferie på trods af vejret. Glæder mig til at høre mere om ferien :)

10. Pia: Tusinde tak, vi tager gerne imod husly, hvis vi kommer forbi igen, det er ikke helt umuligt...Knus

Anette: jeg skal nok skrive lidt mere om ferien, det bliver bare lidt senere jeg gør det..;-D...

11. Ni ser ut för att haft det gott trots regnvädret. Tur att ni kommit hem igen utan problem. Ha en fin dag nu !

12. Janne: jo vi har haft en god tur selvom den blev lidt våd..En god dag til dig og Lilly..;-D

13. Velkommen hjem, trist at vejret ikke helt var med jer - så er det ikke sjovt at være på to hjul. Godt der var en hytte at få varmen i og få tørret tøj. Glæder mig til flere billeder og reportager.
    KH Anette

14. Anette: tak og ja det var lidt ærgeligt...Jeg skal nok vise flere billeder men det bliver nok først lidt senere..Knus..

Skriv du bare din mening...