onsdag den 11. juli 2012

Jeg æææælsker min lille bil…

i forhold til at skulle tage toget, hvilket jeg gjorde i dag, da den lille Swift skulle til 30.000 km service. Hold da k… en rejse! 3 S-toge kom jeg med i morges for at komme til Sydhavnen, det tog mig 1 time og 20 minutter, og det er pga tunnelbyggeri ved Nordhavn. Jeg skulle hente bilen i eftermiddags, så jeg gik en time før, dvs 15.15 for at være sikker på at nå til Birkerød inden de lukkede bilbiksen, da klokken var 16.30 og jeg kun var nået til Ryparken måtte jeg ringe til Jimmi og sige; hent min mc-hjelm og derefter mig på Sorgenfri station ellers når jeg ikke at få hentet bilen idag. Så afsted bagpå den lille sorte og op og hente bilen som også fik et kærligt klap. Hvor er jeg glad for at jeg ikke skal med toget hver dag, og da slet ikke i sommerperioden hvor det er helt umuligt at komme rundt med S-toget. SAM_8035

SAM_7987 SAM_7989 SAM_7993 SAM_8006

20 kommentarer:

  1. Hvor var det bare fedt at du fik dig en bil.. tænk hvor mange timer og hvor meget frustration du bliver sparret for hver eneste dag.. :-)
    Knus og god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja og selvom det koster at have bil, så vil jeg ikke undvære den nu og man kan så mange flere ting når man har bil..Knus..;-D

      Slet
  2. Jeg har også en lille bil som er min FØRSTE protiet. Jimmy ser da helt vildt sej ud. Det var jo godt at det kun var en dag du blev nødt til at køre med det offentlige.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja han er lidt rå at se på..Og en enkelt gang med toget hvor man ikke skal nå noget det er ok, men når man har lidt tidspres på så er det ikke så sjovt..,-D

      Slet
  3. Hvis bare man har et sted at gøre af sin bil, er den jo skøn at have. Men det er jo ikke parkeringspladser, der er flest af i København, så du er heldig at have en parkeringsplads til den ved dit arbejde :-) Herude i provinsen, hvor offentlig transport er et fremmedord, kan vi slet ikke undvære bilen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej parkeringspladser er ikke lette at finde, jeg møder også tidligere end jeg skal for at få en gratis parkering, men så sidder jeg og læser blogge..;-D

      Slet
  4. Og bilen kan hurtigt bringe mormor ned til dejlige Naja :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan den nemlig og det er jeg meget glad for..;-D

      Slet
  5. Jeg vil fremover tænke på Jimmi som Darth Vader på mc :-D
    En bil kan man overhovedet ikke undvære ...

    SvarSlet
    Svar
    1. haha, ja han mangler bare lyssværdet så er den hjemme..;-D

      Slet
  6. Fin bil! Og så heldig du var som fikk Jimmy til å hente deg. Frustrerende med kollektivt her også. Glad jeg også har min lille bil :) Når jeg går tar det 25 minutter på raske ben (uten å løpe). Skal jeg ta bussen tar det i alt 40 minutter. Slå den!

    Håper du har fine dager ellers ... klem!

    SvarSlet
    Svar
    1. hihi nej den kan jeg ikke slå..Klem..;-D

      Slet
  7. Det er dejligt, at du har fået bil - alting bliver meget nemmere, og du sparer en masse tid. Og så kan du nemt komme ned til Naja :-) Klem og en dejlig dag til dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja man sparer en masse tid som man kan bruge på andre mere fornøjelige ting...Klem og i lige måde..;-D

      Slet
  8. Desværre er det offentlige både dyrt og besværligt og ikke lige det man ønsker sig i en travl hverdag. Her på matriklen er der 2 biler og vi kunne ikke undvære nogle af dem.

    Ham Jimmy ligner en taget direkte ud af en amerikansk thriller :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej det offentlige er ikke særligt pålideligt, desværre...hehe han er nu heldigvis ganske fredelig..;-D

      Slet
  9. ...og "overtegnede" gentager, at ifald datterlil med sin familie ikke var flyttet, da havde du ikke købt dytten her, og ville stadig have siddet i fut-futten arbejdsmæssigt, det med alskens forsinkelser, ikke mindst nu. Som flittig læser på din blog ved jeg, hvor meget Switfen har beriget dit og Jimmis liv ekstra, så indrøm bare, at jeg fik ret *LOL*
    Motorcykler er "nice", men årstidsbestemte - besøg evt. mit Playhouse og vælg Rob og Mandy i Barcelona, hvor der over flere dage bringes fotos af HD. Måske skulle I næste år besøge byen :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej hvis de ikke var flyttet så havde vi nok ikke købt bil, og ja det er dejligt at kunne komme mere rundt i landet..og jo du fik ret..,-D Der er nogle af Jimmis mc-venner der skal til Barcelona i løbet af sommeren til et stort træf, men jeg tror ikke jeg får Jimmi til at køre så langt..;-D

      Slet
  10. Jeg er helt enig. Det ER altså bare lettere at komme omkring når man har bil. Vi er SÅ glade for vores bil. Desuden er det ikke nemt at komme med hund til strand, hundetræning og i skov med off. transport :D Sejt at Jimmi lige kunne hente dig ;) God aften :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej det ville nok íkke være helt let at komme rundt med Kenzo i det offentlige...;-D God aften til dig også..

      Slet

Skriv du bare din mening...