tirsdag den 5. april 2011

Lidt hårdt, men sjovt og dårlig hukommelse....

Jeg var på en intro-tur i går eftermiddags i Lyngby Dameroklub...Den kvikke læser vil jo nok kunne huske at jeg har sat min kajak til salg, fordi jeg så sjældent kom ud i den..Men jeg savner at være på vandet, så derfor besluttede jeg i vinter at jeg ville prøve hvordan det er at ro...Jeg må sige at der en hel del flere kommandoer og ting man skal huske i forhold til kajakroning, men det er ret sjovt, eller rettere sagt jeg havde det sjovt og det var 2 søde "piger" jeg var ude med....Lige nu kan jeg overhovedet ikke huske forskel på styrbord og bagbord,  hvilken vej bladet på åren skal vende når der skal ros eller skodes og jeg er øm i lår og baller.
I starten af maj skal jeg så på ro-kursus og det glæder jeg mig til...

Vel hjemme igen glædede jeg mig til tomatsuppe med kylling , et dejligt varmt bad og så smække benene op i sofaen..Og da jeg havde  sat mig godt til rette og fået smækket benene op, ringer telefonen, som selvfølgelig ligger et helt andet sted, og min kørelærer siger: HVOR BLIVER DU AF????.....HVAD!!!!! Det var sgi da ikke i aften jeg skulle køre "mørkekørsel".??? Jo det var det så....For den da, hvorfor havde jeg nu ikke fået det skrevet ind i kalenderen??? Jeg er altså blevet mere glemsom, alt skal bare skrives ned med det samme ellers: FLIP FLOP LIGE UD AF MIT HOVED...hihi jeg skyder skylden på hormonforandringerne, noget skal jo have skylden...
Så ud af natbukserne, på med bukser og støvler, en kam i det våde hår, kørekortet og nøgler, farvel til Jimmi; kan du have en hyggelig aften med tøserne og så ud og køre...På en måde så var det meget godt at jeg havde glemt det, så nåede jeg ikke at blive nervøs inden og det gik fint...Men for dælen da hvor var jeg dejlig træt da jeg kom hjem igen...

11 kommentarer:

  1. Du er da blevet bombarderet med oplysninger i går.. Uha hvor jeg kender det med at glemme.. hvis ikke det står i min kalender eksisterer det ikke.. :-) Super at du er kommet godt i gang med roningen..
    Hvis du er i tvivl om styrbord og bagbord.. så kan du måske bruge min huskeregel.. SHAG tobak.. Styrbord Højre Altid Grønt.. :-)
    Knus og god dag til dig.

    SvarSlet
  2. Hormonforandringer, hmmmmm, de startede hos mig, da jeg startede i Folkeskolen ;-)

    SvarSlet
  3. Inge: Har skrevet huske reglen ned..;-D knus..

    Anjoe: det gjorde mine også, men så forsvandt de igen og er nu dukket op igen..øv..;-D

    SvarSlet
  4. Du er saftsusme også et aktivt menneske! Jeg forstår ikke, hvorfor du solgte din kajak. Jeg har aldrig sejlet i kajak, men jeg forestiller mig det må være utrolig spændende, afstressende og hyggeligt. Når det endelig skal være, så tror jeg du har fundet en god erstatning i roklubben!

    SvarSlet
  5. Det lyder spændende med din intro-tur i går eftermiddags i Lyngby Dameroklub. Jeg synes også, det må være sjovt at sejle i kajak - selv om det nok er lidt mere ensomt. Klem og en go' dag til dig ;-D

    SvarSlet
  6. Jens:Mange tak, kajak er dejligt, men jeg ville gerne prøve noget andet...;-D

    Madame: Jo det er lidt mere ensomt, her er der mere fælleskab..Klem til dig..

    SvarSlet
  7. En kalender er uundværlig, og det samme er notaterne :-)
    Det hænder at planerne ændres før man kan nå at tænke, og det var vist det der skete for dig :-)

    SvarSlet
  8. Vi har en kano, den kommer dog kun ud om sommeren ;-)
    Lyder til at du har haft en travl dag. Jeg må også notere alt i kalenderen, så det med hukommelsen er du ikke ene om :-)

    SvarSlet
  9. Pia: ja det kan godt være at det var det der skete...;-D og jeg har da en kalender..

    Lene: Vi har jo også kano, og ja jeg havde travlt, lige pludselig..;-D

    SvarSlet
  10. Åh ja det med kalender og notater kender jeg :-)

    Og jeg får igen igen lyst til at prøve at ro, måske skulle jeg gøre alvor af det. Jeg kunne da starte med at undersøge mulighederne.

    Flot at din mørkekørsel gik godt, nu er du snart klar til den nye bil :-)

    SvarSlet
  11. Lene: start med at finde ud af hvor du kan ro, og få en intro-tur så kan du finde ud af om det er noget for dig..:-D ja nu venter jeg bare på at de 3½ måneder går hurtigt..;-D

    SvarSlet

Skriv du bare din mening...