torsdag den 19. august 2010

Nordens Ark

I nærheden af Fjällbacka sådan ca. 20 km ad motorvej, 30 km ad smukke veje (dem kørte vi selvfølgelig), der ligger "NORDENS ARK".

En dyrepark med Nordens truede dyr, husdyr og så lidt padder og frøer fra andre lande....Det er en meget stor park, og det var heldigvis godt vejr da vi skulle gå rigtig meget, op og ned af bakker og på "gangbroer" der var bygget rundt om anlæggene...


De havde mange anlæg med forskellige uglearter.
Og så havde de denne her flotte kat , en amurtiger. De er meget store når de kun er en halv meter fra en med en glasrude imellem....
Jeg ved ikke om vi så ekstra appetitlige ud, uhm lige til at spise....der er da ihvertfald godt med kød på Min Jimmi...hihi
Træbro/sti rundt om tiger-anlægget.
Jærvens anlæg.
Udsigt fra jærvens anlæg.
White's løvfrø, sådan en har jeg engang haft i et terraie.
Tomatfrø.
Og så var vi på besøg hos husdyrene. Denne gris havde mægtigt travlt med at skubbe mudderet rundt i pølen....
Og "PLASK" så kastede den sig ned, så mudderet stod til alle sider, og hyggede sig gevaldigt med at skubbe sig rundt.
Bagefter gik den ind i sit skur og stod og gnubbede sig så det var en lyst...det var lige før det begyndte at klø på min egen ryg....

Sådan kan man så også få nogle timer til at gå....og det er jo ganske hyggeligt....

3 kommentarer:

  1. Smuk tiger.. gud ved hvor de lever i Norden...?? det har jeg da aldrig hørt om før :-)
    Jeg må se om jeg kan huske alle de flotte steder I har været.. eller håbe at usb-modemmet har forbindelse deroppe, så jeg kan slå det op igen i din blog.

    SvarSlet
  2. Jeg ved ikke om de er begyndt at regne det østlige Rusland med til Norden, men der lever der amurtigre eller før kendt som sibirisk tiger.....

    SvarSlet
  3. Skønne billeder du har taget i "NORDENS ARK"! Det er en dyrepark, jeg ikke har hørt om før - men sikke en spændende og god idé!

    SvarSlet

Skriv du bare din mening...