torsdag den 12. august 2010

Mc-træf, Dagali del 3

Lørdag var en meget sløv dag for mit vedkommende, en stor del af den blev tilbragt i min varme sovepose....for første gang i en uge kunne jeg sove uden uld-sokker og lange skiunderbukser og kun med 1 uldundertrøje og 1 langærmet skiundertrøje....men så havde jeg det også dejligt varmt.....og desuden var jeg så øm i overkroppen at jeg dårligt nok kunne bevæge mig....hihi...farlige nordmænd....tror det er en ordenligt "klemmelus" han har givet mig...

Der var igen fælleskøretur for dem der havde lyst og vi deltog jo som sagt ikke....det var vist også meget godt, for det havde været nogle rigtige dårlige veje de havde kørt på....Freja var lige ved at blive smidt af som passagerer på grund af nogle ordentlige bump og huller.....godt der ikke skete hende noget.......Senere på dagen var der drag-race, dvs. deltagerne fra de forskellige lande kørte om kap på deres egen motorcykler.....og efter middagen var så uddeling af præmier: nogle meget smukke knive lavet på et lokalt værksted med indgravering af præmiens art og årstal.
Der var bl.a. præmie for: Længst kørende Vmax, den flotteste Vmax (der havde været stemmesedler man skulle udfylde), den mest originale Vmax, og flere andre priser....Så var der nogle enkelte der festede lidt , men vi gik rimelig tidligt i teltet, vi skulle jo tidligt op og køre langt om søndagen...
Så skal der køres stærkt.....
De næste venter på at komme til at køre......de kørte om kap på ca. 200 meter...
Her er så den motorcykel der vandt prisen som den flotteste Vmax 2010...nåeh ja den unge finske mand som ejer den er også en meget pæn og han danser godt...
Her ser den samme motorcykel helt anderledes ud.....den har fået en lang forgaffel og er blevet sænket meget...
Og så lige en til: som er med meget crom....pudse pudse hele tiden....men det ser flot ud...
Sådan her så der ud ved elven den sidste aften...Også meget smukt i overskyet vejr...
Det er da smukt at vågne op en søndag morgen til sådan en udsigt, det er lige før man kan røre ved skyerne.....
Efter morgenmad og kaffe så var det bare i gang med at pakke, og her er vi næsten færdige....vi har ca. 370-400 km foran os....
Et af de steder vi stoppede på vejen ned....Skal prøve at få undersøgt hvad byen hedder....det fik jeg ikke lige med....(det er jeg faktisk ikke så god til..er begyndt at tage billeder af skilte, så jeg kan huske....thihi)
Et andet stop ved en tank-station med udsigt til elven....
Her står jeg sørme igen....Vi fik da heldigvis kun nogle enkelte byger på vejen ned....
Og efter en noget meget blæsende køretur fra Norge under tunneller igen og på motorvej og over en masse høje broer, som jeg hader at køre på når det blæser halve pelikaner, er vi nu i:

SVERIGE, FJÄLLBACKA, LANGSJÖ CAMPING.......efter vi havde kørt lidt rundt for at finde en campingplads med ledige pladser...jeg ville gerne have ligget på Sälvik, Fjällbacka camping men det må så blive en anden gang...(Den lå lige uden for byen...Langsjö ligger ca. 5 kilometer)....

1. Mon ikke det er Ringebu Stavkirke ;)) Den er så smuk og utroligt velbevaret. Var i inde i kirken ??

2. Hej Annette, jeg tror ikke det er Ringebu kirke, prøver at se om jeg kan finde ud af det i dag....nej vi var ikke inde i kirken, døren var låst, jeg så der var andre der prøvede at komme ind......

3. Sikke nogle skønne oplevelser I har haft på jeres ferie. Man bliver helt åndeløs af at se de smukke udsigter.

Jeg har også nydt billederne af motorcyklerne.
    Jeg selv har kun siddet i sidevognen på en for mange år siden, men jeg stopper altid op og nyder og at fotografere, når jeg ser en smuk af slagsen.

Et par gange har vi stået på Nørrebrogade og set 1000'vis drage afsted mod Bakken, når den åbner.

Rigtig god weekend til dig :-)

4. Hej igen,,,,,, Nej efter at have set mine egne billeder af stavkirken i Ringebu kan jeg godt se at det ikke er den i er standset ved. Lad mig det vide når du kommer i tanke om stednavnet...det KAN j være en norsk stavkirke jeg endnu ikke har set og så må den på rejseplanen :-))

5. Det er meget spændende at læse om jeres ferie og at at se dine smukke billeder! Jeg ser jævnligt, at motorcykelfolket kommer kørende i lange rækker på landevejene her - det er et imponerende syn.

6. Hej Annette, jeg har fundet ud af hvad kirken hedder: Uvdal Kirke
    3632 Nore og Uvdal, Norge, sådan.....godt at man kan google stort set alt.....den ligger på rute 40, det var den vej vi kørte.....både derop og ned....

Hej Lone: Ja det er et fantatisk syn når så mange kører afsted, vi var med til lukningen sidste år, jeg sad så bagpå Jimmi's....i år skal vi også være med til lukningen. Ved ikke helt lige om jeg ville bryde mig om at sidde i en sidevogn, har prøvet at køre med en da jeg skulle tage kortet....og jeg behøver aldrig nogen sinde mere at køre sådan en.......det er ikke så let....

Ja Madame, der er mange der kører i Nordsjællandske, holder også selv meget af det....håber det kan blive vejr til en tur i morgen.....

Skriv du bare din mening...