torsdag den 12. august 2010

Mc-træf, Dagali del 2

Eller: Hvordan Rejen overlevede de kolde nætter og mødet med en norsk bryder....

Trods lån af tæpper til onsdag nat frøs vi stadig bravt, så nu havde jeg svært ved at holde varmen....Freja, der kom om torsdagen, havde taget et par fleece- og uldtæpper med til os, så torsdag nat var bedre, men stadig kølig, og efterhånden følte jeg mig som prinsessen på ærten med alle de tæpper vi havde lånt.

Videre : Fredag formiddag var der afgang for dem der ville med på fælles-køretur, men det sprang vi over, da vi ikke føler os rutineret nok til at køre i så stor en flok mc'er og samtidig på både våde og dårlige veje.....Men vi fik da set de andre tage afsted og så tog vi i stedet med i en bil til Geilo ca. 20-25 kilometer længere oppe hvor der var en by man kunne handle lidt i......(Da jeg satte mig ind i bilen og vi havde kørt lidt var jeg lige ved at falde i søvn, fordi der var så dejligt varmt og for pokker hvor var jeg træt..)

Og der snoldede jeg en ny sovepose: -4 graders comfort zone, så burde jeg kunne holde varmen..

Efter lidt handlen gik turen mod campingen igen, dog med et par stop på vejen til at tage billeder i....Da vi kom "hjem" igen gik jeg ind og lagde mig i min nye sovepose for jeg var så træt at jeg faktisk ikke orkede ret meget....Så Min Jimmi måtte tage afsted til go-cart race uden mig.!!

Om aftenen var der aftensmad i fælles-hytten og fra kl. ca 21.00 var der underholdning med et 2 personers band, som spillede rigtig god musik.....Så der blev grint meget, festet meget og danset meget.....

Og der i aften/nattens løb kom jeg i klemme....bogstaveligt talt....Det siger jeg jer piger: I skal ALDRIG danse med en nordmand der har overarme som Skipper Skræk, og har drukket en øl eller to for så synes de åbenbart at de skal klemme pigerne de danser med!!!! For dælen da han kunne give et ordentlig bjørnekram....

Jeg er stadig øm i mine ribben og faktisk så måtte jeg en tur til lægen da vi kom til Fjällbacka, så ondt havde jeg og er i skrivende stund stadig øm.....men den historie kommer senere....

Men der blev festet til ca. kl. 3-4 om morgenen og mig: jeg sov dejligt varmt, både fordi jeg havde danset det meste af natten og havde fået et par rom og cola'er til at varme mig på og så ned i min dejlige nye sovepose...hihi..

Lidt mandesnak over motorcyklerne.
Der ventes på afgang til fælles-køreturen.
Her en af de faste deltagere på de nordiske V-max træf : Gizmo, svensker, 9 år gammel Jack Russel terrier....Når de kører er han udstyret med ørepropper, briller og frakke....Der plejer at være en vindskærm så Gizmo ikke får vinden lige i hovedet, men Nils (Gizmos ejer) havde prøvet at lave en kasse til ham bagpå, men det faldt ikke god jord, der ville Gizmo ikke sidde, det skal være foran så han kan følge med at der bliver kørt ordentlig.....Så Nils, han må lave en ny vindskærm igen....
Her er mc'erne på vej op ad bakken fra campingen, det giver en lille idé om hvor stejlt der er.
Her er jeg, Min Jimmi og China i gang med dejlige varme kyllinger købt i supermarkedet i Geilo.
Et lille regnvejrs-billede fra Geilo.Det regnede faktisk størstedelen af fredagen, det var først om aftenen at det blev tørvejr.
Det her er en lille fjeld-landsby vi kørte forbi, jeg kan ikke huske hvad den hedder....men der var græs på alle tagene ,så når man så dem langt fra var husene ikke til få øje på.....Meget smukt...
Her er vi heldige at det lige var tørvejr så jeg snuppede et par billeder af udsigten ud af soltaget mens vi kørte....pænt stejle veje både nedad og opad...
Her er bandet og dansegulvet hvor der også er mærker efter at nogle af "mænnerne" lavede brændere....
Her er det to danskere: Christian og Jan der er igang med at lave brændere, det både oser og lugter af brændt gummi....Jeg ved ikke helt lige hvilket kick det giver "mænnerne" men det er sådan en mandeting som jeg ikke helt forstår.....men de morer sig og det er jo sådan det skal være, røgen og lugten forsvinder jo igen......

3 kommentarer:

  1. Det var da godt du endelig fik dig en ordentlig sovepose.. herligt at følge med her i jeres tur.. Jeg sidder og smågriner over.. Der er så meget kvinder ikke forstår.. du fandt lige en ting mere.. :-)

    SvarSlet
  2. Hvor er det spændende at læse, hvad I har oplevet, og at se dine flotte billeder. Jeg kan jo slet ikke stå for billedet af lille Gizmo :-)
    Klem og ha' en god fredag!

    SvarSlet
  3. Inge: ja du kan tro jeg er glad for den sovepose....

    Madame: Ja ham Gizmo er altid populær, og han elsker at køre motorcykel...god dag til dig....

    SvarSlet

Skriv du bare din mening...