søndag den 5. juni 2011

Kanotur med overnatning…

og med allerbedste kanovenner John og Lotte…Vi var en tur i Farum Sø hvor vandet i modsætning til Furesøen, var meget klart……Her er det Klaus Nars Holm en lillebitte ø i Farum Sø hvor der bor mennesker hele året…

IMG_5757

Klaus Nars Holm..

IMG_5770

Her ror jeg kanoen…IMG_5784

Jimmi og John tænder engangs-grillen så vi kan få ristet nogle pølser..

IMG_5824

Sådan ser kanoen ud med hele oversejlet på…

IMG_5820

Sådan ser der ud indvendig…Jimme ligger i den ene ende af kanoen og jeg ligger modsat…Og der var pænt varmt i nat så soveposer fik vi ikke meget brug for…

IMG_5299

Og sådan kan oversejlet se ud indefra når solen skinner….

16 kommentarer:

  1. Fed tur I har haft, og sikke et vejr.. :-) Det er sjovt at se jeres kano lavet om til sovehytte.. :-) Knus og god aften

    SvarSlet
  2. Dejlige billeder, Annemarie! Kanoen på spejlblankt vand er et smukt syn.
    Men hvordan med myg? Her er vi ved at blive ædt op, selv om der ikke er vand i nærheden.
    Klem og god aften

    SvarSlet
  3. Inge: ja det er da smart at man kan sove i kanoen med telt over..;-D knus

    Madame: Det er ikke så slemt endnu, men havde også Djungleolie med så de holdt sig væk...Det er værre med mitter, de bider i hovedet og især i øjenkrogene...Modbydelige bæster..Klem til dig..

    SvarSlet
  4. Ligner en super hyggelig tur med skønt vejr :)


    Weekendhilsen

    Per
    http://y-1.dk/

    SvarSlet
  5. Det ser vildt hyggeligt ud og sikke et vejr I har haft. Jeg var slet ikke klar over, at man kan sove sådan i en kano. Lærer nyt hver dag :-)

    SvarSlet
  6. Per: Det var en superhyggelig weekend..;-D

    FruE: Det er vildt hyggeligt og fantatisk vejr vi har haft...Godt at man stadig kan lære lidt..;-D

    SvarSlet
  7. Det ser utroligt hyggeligt ud. Selvom jeg har haft kano i mange år, da vi havde hus i Sverige, har jeg aldrig set en kano med oversejl. Sikken en god idé :-)

    SvarSlet
  8. Aj, hvor er I bare seje at overnatte i en kano!
    Det turde jeg simpelthen ikke med min mand, som kan rotere som en centrifuge i sin seng - på en enkelt nat kan han få et godt anlagt lagen skubbet totalt ud på gulvet - eller få rullet sammen i en pølse på midten...
    Godt gået, Annemarie - og jeg er kun en anelse misundelig. Har du prøvet Autan som mitte- og myggeafskrækningsmiddel? Jeg synes, det er ret godt.

    SvarSlet
  9. Det er bare så hyggeligt ud at man kan blive helt misundelig. Så jeg tænker: "der er nok fyldt med myg" :-)- og flotte fotos!!!

    SvarSlet
  10. Ditte: kano med oversejl ses også mest på mølleåen/Lyngby Sø/Furesøen..og det er en god idé som en eller smart kano-ejer fandt på for rigtig mange år siden..;-D

    Ellen: hihi, Jimmi roterer også, men man vænner sig til at båden bevæger sig..Næste gang køber jeg Autan, Djungleolien købte jeg for et par år siden i Sverige, den fås ikke herhjemme..;-D

    Nina: Det er superhyggeligt...Og ja der er myg, det må man tage med..;-D

    SvarSlet
  11. Hvor ser det hyggeligt ud, så er man da virkelig i pagt med naturen. Og fællesskab om fælles interesser er jo altid dejligt.
    KH Anette

    SvarSlet
  12. Anette: Ja netop at have noget til fælles er altid godt..og det er bare smadder hyggeligt..;-D knus

    SvarSlet
  13. Hej Annemarie,
    Og tak for linket. Det var pænt af dig at huske det. Jeg har aldrig set mage. Nu forstår jeg bedre hele opsætningen, og gætter på at der er en luftmadras måske, eller et liggeunderlag. Jeg har jo selv sejlet lidt med min dreng, og sådan som den kano var bygget, var der slet ingen muligheder. Det her - er jo bare herligt, og tanken om at vugge i søvn...

    Fantastisk, siger jeg bare. Og så mig, der helst vil vågne sammen med hønsene, for at stå op og tage billeder. Det ville være sagen.

    Tak for de oplysende fotos.

    SvarSlet
  14. Kim: velbekommen og jo vi en stor madras og nedenunder to liggeunderlag som isolering...Og det er så dejligt at vågne til fuglesang, morgendis og næsten ingen andre på vandet..;-D

    SvarSlet
  15. Hej Annemarie,
    Jeg står selv og planlægger en mindre kanotur i Gudenåen. Lejede I Jeres kano, eller har I selv sådan én? Kan du give nogle gode råd i forhold til planlægning af sådan en tur?
    Kærligst, www.sarangiPaula.blogspot.com

    SvarSlet
  16. Paula: Velkommen forbi...Vi har vores egen kano, men for 8-9 år siden var vi en tur på Gudenåen..Der lejede vi kanoer og havde telt med..Jeg vil dog foreslå at have så meget proviant med som muligt, da der ellers går for lang tid med at finde steder at handle...Praktisk tøj, ikke for meget, engang imellem finde en camping hvor man kan få et bad, alt efter hvor lang turen skal være, ellers kan man godt nøjes med lidt klatvask, man kommer jo til at lugte ens..hehe...God tur ;D

    SvarSlet

Skriv du bare din mening...