torsdag den 14. oktober 2010

Brede

Min Jimmi og jeg holder meget af at gå ture i efteråret og om vinteren, og vi er jo så heldige at have en masse "grønne områder" omkring os....Åmosen, Frederiksdal, Lyngby Sø, Bagsværd Sø, Sophienholm, Furesøen, Geelskov, Sorgenfri Slotspark, Brede,Ørholm, Hjortekær og ikke så langt væk, kan nåes med bus, Dyrehaven, så vi har masser af muligheder for at se og opleve en masse natur...Og det giver også mig mulighed for at tage billeder af alle de skønne træer der er rundt omkring, jeg holder ligesom Ellen meget af træer, både levende og døde træer...Ikke at jeg har noget som helst forstand på dem, jeg ved bare at træer er smukke.  

Det her træ står på vej til Brede, meget smukt dekoreret med mos...


Meget besynderligt syn: På en telefonpæl sad det her ualmindelige grimme kukur, hvad det så end lavede deroppe må stå hen i det uvisse...Der er nok nogen der har syntes at det var sjovt, og det er i hvert fald iøjefaldende....


I Brede sø var der dette svanepar med deres ællinger som jo er blevet store her sidst på året...



Den grimme ælling...jeg synes nu at den er sød....

13 kommentarer:

  1. Sådan at sætte et kukkeur i et træ, det er humor efter min smag :)

    SvarSlet
  2. Skønt kukkeur i træet *GG* Og ja den lille ælling er da sød ... og ikke grim :) Dejlige billeder. Det er skønt at bo i et område hvor man har naturen så tæt på. Vi bor 10 km fra Århus og har flere skove, vand og parker inden en lille radius - det er skønt :) God torsdag :)

    SvarSlet
  3. Uhm, så flotte billeder - jeg er også vild med naturen i Brede, hvor jeg gik tur med min far om søndagen, da jeg var barn :-)

    SvarSlet
  4. Du leverer en masse dejlige billeder. Jeg er vild med naturen, den kan man ikke få for meget af.
    Uret er noget specielt må jeg sige.
    Jeg kunne ikke lige se hvad der var med "Den grimme ælling" men det må være en ringmærkning og en fod!

    SvarSlet
  5. hehe...en å sette et gjøkur der da:))
    Dere har tydligvis masse flotte områder rundt dere ja, nydelige bilder av svanene. Den grimme er vakker!!
    Ha en flott kveld, klem fra meg:)

    SvarSlet
  6. Jeg synes også, at træer er skønne og elsker at fotografere dem. Og jeg må have gået den samme tur som du (vi gik fra Lyngby kirke til Brede, rundt om og tilbage af Caroline Amalievej) - for jeg så det samme kukur. Vi snakkede netop om, hvorfor det hang dér og hvordan det kunne tåle at hænge ude i regnvejret...

    Det er et skønt område at gå ture i... ;-)

    SvarSlet
  7. Hahaha.. det er ski god humor.. det har nok været for grimt at have hængende hjemme, og op skulle det.. så pælen fik et fint ur.. :-)

    SvarSlet
  8. Kukuret? Hold da op hvor er det skægt.
    Hvor er de søde, det unge par, de vordende forældre og hvor ser de dejligt glade ud. Skønt med en lille pige som det første barnebarn, ikke at det betyder noget hvilket køn barnet har, men alligevel. Vi fik også en lille prinsesse, som det første og hun er bare så dejlig.
    Jeg har altid haft en gevaldig respekt og beundring for svaner, men det er som om en "grim" ælling, ser meget mindre frygtindgydende ud ☺.
    Hav det nu rigtig godt.

    SvarSlet
  9. Der er meget dejligt i dit område. Jeg kom der en del som barn og ung, men jeg mindes nu ikke at der var kuk-ure med kronhjorte på telefonpælene ;-D

    SvarSlet
  10. Hahahaha, går uret ??
    Skøn humor....

    SvarSlet
  11. Hahaha, så bra med ett gökur mitt i skogen!

    SvarSlet
  12. Tak for din kommentar og god weekend :-)
    Dine billeder er pragtfulde. Brødebetynget må jeg tilstå, at jeg ikke fatter et KUK.....

    SvarSlet
  13. Hej allesammen, tusinde tak for jeres kommentarer...kuk kuk...

    SvarSlet

Skriv du bare din mening...