tirsdag den 21. september 2010

ANDerledes...

I søndags lukkede vi kanoen ned for denne sæson, og der var godt nok lidt vind på Lyngby Sø.
Det blev også kun til et par timer,men nede i kanalen ved Lyngby Hovedgade, var der trods alt lidt læ for vinden og der stødte vi på denne anderledes and....Om det er en "troldand" der er havnet et forkert sted, eller om det er en krydsning af en almindelig and og troldand, det aner vi ikke, men den svømmede rundt blandt de alm. ænder og lå også på broen sammen med dem da vi kom sejlende....Men ret kær det er den da, så spændende at se om den også er der til næste år...For der er troldænder om foråret i Lyngby Sø, men ikke i ret lang tid, så er de fløjet videre, hvorhen det ved jeg ikke, ved bare at det er forår når de og gæssene er kommet...

Efter vi havde spist en sandwich (flæskesteg fra om lørdagen) sejlede vi tilbage til Lyngby Sø, Havnehytten hvor den Skaldede Kok med band underholdt med 50'er rock...
(Der er musik i Havnehytten hver søndag sæsonen igennem, det er som regel blues eller jazz og det er vi ikke til...)
Nåeh, men vi hørte kun et par numre, det var alt for koldt at opholde sig ved Havnehytten, vinden stod lige ind.....så det var motoren på fuld skrue og forsøge at finde lidt læ...
Efter en lille lur, blev vi så enige om at nu var det nok, så tilbage til klubben og pakke kanoen ned, sørge for at der ingen krummer er til musene, og så er det jo bare at vente på at det bliver forår igen.....






8 kommentarer:

  1. Du ligner en der ikke har det særlig varmt Annemarie.. det er altid lidt vedmodigt at pakke ned for en sæson.. :-)

    SvarSlet
  2. Alt til sin tid..jeg skjønner kanosesongen er over nå ja. Flotte bilder fra turen:)
    Ha en fin tirsdag, knus til deg:)

    SvarSlet
  3. Inge: det var lidt koldt, bedre at putte under soveposen...ja lidt vemodigt...;-)

    Guri: tak skal du have, og knus til samt en god tirsdag...

    SvarSlet
  4. Hvor ser det hyggeligt ud der i stævnen af kanoen. :)

    Ha' en dejlig dag. :)

    SvarSlet
  5. Skønne billeder I har taget i min barndoms smukkeste omegn :-) Der ved Havnehytten har jeg også siddet og hygget mig.
    Klem og ha' en god aften!

    SvarSlet
  6. Catarine jeg hygger mig altid, jeg er vældig god til at slappe af....jeg bliver helt automatisk snork-søvning når jeg bare sidder ........

    Madame, jeg tror der er mange rundt omkring der til Havnehytten, der er næsten altid masser af mennesker...klem og god aften til dig....

    SvarSlet
  7. Det er altid lidt vemodigt at pakke ned til vinteren...
    Men jeg skulle hilse og sige, at det hjælper ikke at fjerne krummer til musene - hos os i Sverige spiser de både elledninger, sæder til plænetraktorer og meget andet uden særlig megen ernæringsværdi :-D

    Fine billeder fra vinternedlukningen.

    SvarSlet
  8. Ellen, ja vi har fået tygget hul i et oversejl for mange år siden...men nu ligger vi heldigvis på en plads øverst, og der gider musene ikke at kravle op, heldigvis....og tak :-D

    SvarSlet

Skriv du bare din mening...