onsdag den 11. august 2010

Afgang mod Norge, Dagali

Tirsdag skyndte vi os at drikke morgenkaffe, morgenbade og pakke ned inden turen gik til Dagali i Norge. Vi ville meget gerne frem samme dag så vi var fri for at slå teltet op en ekstra gang....
Vi havde en køretur på ca. 330 km, som gik over Drammen, Kongsberg og så videre til Dagali...
Det første lange stykke til Drammen var "kun" motorvej, lidt kedelig at køre på og med mange lastbiler, der virker pænt store når de skal overhales ...
Men det gik fint derud af, og selv om vi godt vidste at der ville være nogle tunneller, så blev vi da lidt overraskede over længden på nogle af dem....7,8 km tunnel ned under Oslofjorden...
Puha, jeg hader at køre under vandet og da vi begge to havde solbriller på så kan sådan en tunnel godt virke en smule skummel, og jeg er desværre lidt natteblind, så jeg måtte køre efter Jimmi's baglygte og så tungen lige i munden.....hehe men det gik....
Det var vist meget godt at jeg ikke vidste det med den tunnel, altså længden på den....men det var faktisk ikke så slemt, selvom jeg godt kunne mærket trykket i ørene da det gik nedad.....og igen da det gik opad....Trykket kunne også mærkes da vi kørte op i fjeldene, vi var på et tidspunkt 1100 meter over havet, så der var mange stigninger og fald på vejen til Dagali...og en rigtigt masse skarpe sving....så var det ned med farten og tungen ud til den side der skulle svinges til....hihi

Her er jeg i Strömstrad hvor jeg har været inde og handle lidt mad (på dåser) inden vi drog mod Norge.
En lille pause i Drammen med påfyldning af benzin til mc'erne, og sodavand og pølse til os...Jeg nåede lige at fået taget et billede af byen på den anden siden af fjorden.
Et lille stop på vejen mod Dagali med en meget smuk udsigt....Vi var rigtige heldige at køre derop i dejligt lunt vejr og smukt solskin....det blev kun lidt køligt da vi nåede op i fjeldene men lunt igen når vi kørte ned.....Jeg ville gerne have stoppet rigtig mange steder, men så var vi nok ikke nået frem endnu.....

Så er vi nået frem til campingen i Dagali, så nu skal der bare findes en god plads til teltet...helst plan, og ikke længst nede for der får man alt vandet når det regner og løber nedad....Nåeh ja, og så var der et meget pænt fald på stien ned til campingen , og oven i købet en grussti...Noget værre l... at køre på som motorcyklist....men det gik....Min Jimmi sendte mig ned først, så var han sikker på at det kunne lade sig gøre....hehe Tøsedreng !!!
Så er teltet slået op og bagagen sat ind og danske flag på teltet, lige for at markere at danskerne var de første på træf-pladsen....hehe (Arrangørerne ankom onsdag morgen og var nede for at kigge, men vi lå stadig og sov og de ville ikke vække os...)
Så er det tid til lidt aftensmad (omkring kl. 20.30): Hakkebøf med brød til....det var meget godt at vi havde købt noget mad, for der var ikke noget at købe på campingen og købmanden lukkede kl. 20.00
Et enkelt aftenbillede blev det til og så gik vi i seng, vi var pænt trætte....

7 kommentarer:

  1. Litt av en tur dere har vært på:) Mange fine plasser rundt Drammen og Oslo. Men å komme inn i oslotunellen med solbriller på, skjønner jeg må ha vært litt skummelt. Men jeg synes dere er tøffe også da:)) Sikkert deilig å komme fram, få opp teltet og bare slappe av:)
    Ha en fin dag, knus:)

    SvarSlet
  2. Det er sådan et smukt område af Norge som jeg har besøgt både vinter og sommer.
    Glæder mig til at se flere billeder fra det træf.
    Selv i bil syns jeg det er ubehageligt at køre gennem de lange tunler under Oslo, og det absolut værste er når man pludseligt skal skifte motorvej der langt nede under vandet.... :-))

    SvarSlet
  3. Det var meget spændende at læse og at se dine dejlige billeder! Jeg har lige som Annette besøgt dette smukke område både sommer og vinter, og jeg bliver aldrig træt af Norge.

    Ha' en dejlig aften, Annemarie, klem!

    SvarSlet
  4. Norge er bare et skønt land at besøge både sommer og vinter.
    Dejlige billeder du har taget.

    SvarSlet
  5. Hej Guri: ja det var lidt af en tur....vi har aldrig været i Norge før, så det var rigtig spændende...

    Annette: Jeg er glad for at Jimmi kørte forrest, jeg koncentrerede mig bare om hans baglygte og bad et par bønner.....

    Madame: Dejlig aften til dig også.

    Margrethe: Tak skal du have....

    SvarSlet
  6. Hvor er der dog smukt, skønt at du viser billeder her... Tak Knus fra Inge

    SvarSlet
  7. Inge: jamen det var så lidt, altid sjovt at se andres "verden" ....

    SvarSlet

Skriv du bare din mening...