mandag den 7. juni 2010

Hjemme igen fra Samsø

På Samsø var en.....

søster og svoger og en svoger og en søster....

Vi havde en rigtig dejlig weekend på Samsø, selvom den blev lidt kortere end vi havde regnet med.
Meningen var at vi skulle have været med færgen fra Kalundborg fredag aften kl. 18.55, hvor vi skulle mødes med Søster og Svoger, men da vi nåede ind på færgeområdet var klokken 18.59 !!!! Og der kunne vi se færgen bakke ud i havnebassinet, og så kunne jeg ringe til min Søster og sige at den person der stod og hoppede og vinkede inde på kajen var mig !!!!....Vi havde kæmpet/kørt for at nå frem, men uheld på motorvejen og Roskilde Dyrskue kunne vi ikke gøre noget ved, vi sad i kø rigtig lang tid på Ring 3 og senere i kø igen længere nede pga vejarbejde, antennen til Gemalens gps var røget af, så vi kom ud på en lille omvej...Æv, æv og æv...og det var den sidste færge til Samsø den aften !!!!

MEN MEN...heldigvis har vi nogle gode venner der har sommerhus lidt udenfor Kalundborg, så vi ringede HJÆLP....og selvfølgelig kunne vi godt låne sommerhuset til en overnatning....Det var dejligt at vi "slap" for at slå teltet op for en nat, for at pakke det ned, og slå det op igen et par timer senere....(Og det var vist også meget godt, for vi havde nogle problemer med at slå det nye telt op..hehe).
Så vi fik set solnedgangen et andet sted end vi havde regnet med, men det gjorde den ikke mindre smuk.....Så er det godt at have gode venner man kan trække lidt på....
Næste dag; tidligt op, en kop kaffe, et brusebad, pakke soveposer sammen, låse af, op på motorcyklerne og så afsted til færgen, igen....Denne gang var vi i god tid, og jeg var lige ved at dejse om af bare sult fordi vi havde sprunget morgenmaden over, så op på cafeteriet på færgen og fylde lidt i mavesækken og så bare glæde sig over at nu var vi der næsten.

På Samsø-siden stod Søster og Svoger og tog imod os, de havde lejet sig ind på et Bed and Breakfast, men gemalen og jeg havde fundet Sælvig Camping som vi ville booke os ind på og så slå det NYE TELT op mens søster og svoger spiste frokost, så vi bagefter kunne komme ud og køre lidt rundt...hi hi..
Så er der bare det der med at læse VEJLEDNINGEN
 ordentligt igennem....Men næeh nej, vi regner med at det skal slås op på samme måde som det "gamle" telt, og tænk at man kan diskutere så meget om et dumt stykke stof skal vende den ene eller den anden vej!!....Den eneste undskyldning vi har, er at vi begge to var lidt trætte og havde det pænt varmt, men så fik jeg den super idé at læse vejledningen højt ogVUPTI så fik vi vores telt sat op...(Det slåes op med ydersejlet først og inderteltet bagefter), vi var vant til omvendt...ja ja..
Og det var umagen værd, det er et rigtigt dejligt telt, hvor vi kan stå op og med masser af plads til bagagen..
(Det eneste der mangler er lidt indlagt varme, når nattemperaturen bliver køligere end DMI havde lovet....Selvom; uldsokker, skiundertøj og uldundertrøje og flece-tæpper var medtaget og påtaget, så frøs vi begge to det meste af natten, så vi fik først lidt søvn tidligt om morgen, da solen begyndte at varme lidt....Så nu tager jeg min tykke, vamsede sovepose med på ture, selvom den fylder lidt mere end den anden letvægts-sovepose.....Og ja, Gemalen frøs også bravt selvom han har lidt mere polstring og ikke er en frossenpind....)
Og så fik vi forresten også afprøvet noget af vores nyindkøbte grej, da vi skulle have morgenmad/kaffe.....og det funker fint....
Nå,men efter teltet var slået op, kom Søster og Svoger og så stod den på køretur rundt på Samsø, og der er meget smukt. Især Nordby med den gamle landsby,Issehoved og en tur på stranden, de gule rapsmarker, landskaberne med vand på den ene side, marker og bakker på den anden side, Norby Hede og Vesborg Fyr.
Det er første gang vi besøger øen, og selvom den ikke er så stor kan den sagtens klare et gensyn eller to . Ballen havn er også hyggelig, og der var åbenbart motorcykel-træf derovre for der var masser af dem.
Jeg tror at vi fik set det meste af Samsø på de knap to dage vi var der, men næste gang bliver det lidt flere dage og gerne lidt lunere så vi også kan hoppe i vandet og få lidt sand imellem tæerne, og kigget lidt nærmere på de små byer.
Så alt i alt, trods diverse udfordringer var det en rigtig god og hyggelig tur, og mange tak til Søster og Svoger for hyggeligt selskab, og vi var heldige med vejret om dagen...Og campingpladsen den kan jeg godt anbefale.

Og så fik jeg endelig set hvor mine kartofler kommer fra, og ja jeg fik købt en pose Samsø-kartofler med hjem og de blev fortæret i går aftes..Uhmmmm